Mina egna funderingar

 Heej på er igen :D

Idag så har jag funderat på samspel mellan oss människor. Jag tog en lång promenad runt kista och såg hur mångkulturellt en sådan liten plats kan vara. Olika maträtter från höger till vänster. Fullt ös så att ögonen blir trötta. Människor som knuffas och trafiken som är kalabalik, vart befinner jag mig? Jag måste bara bort från Husby...... nuu!

Jag tog tunnelbanan mot gamla stan för att komma till så försvenskade trakter som möjligt och även där var jag utstöt.

Snobbar som vandrar runt med näsan så högt den kan komma. Blondiner som joggar bara för å ragga, och ja, där var jag håret uppsats med grå/vita mjukisar och grå hood-tröja med min cafe cooler.
 Har maxad volym på med låten ”Tröjan du hatar” och drömmer mig bort i min egen bubbla.
På väg hem till min tjej kompis så såg jag blåsippor!
 Det var så nära jag kunde komma till våren här i Stockholm.
 Där jag bor är jag omgiven utav skog, att jag inte ens uppskattar det är hur sjukt som helst.
Hur mycket än jag tycker om å vara här i Stockholm så kan jag inte tänka mig å bo här.
Stressen som kommer ikapp någon, otrevliga människor som knuffas. Och att se så många hemlösa.?
 All stress som uppslukar ens tid, och timmar som bara passerar förbi en…………..  Nej nej nej……
Nu ska jag inte svart måla Stockholm heller.
 Jag älskar dem sociala människorna och hur dem samspelar med människor.
Jag blir så inspirerad att se alla möjliga människor med otroliga stilar och personlighet.
 Dessutom möjligheterna som finns i varje hörna. Aktiviteterna som uppehåller ungdomarna.
 Och all världens mat som finns på en å samma plats.




                                                      Puss och kraaammm på er :*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0